Where to start…

Jul i Kuala Lumpur

Efter min sidste eksamen på University of Colombo, mandag d. 21 december, tog jeg direkte ud til lufthavnen, hvor mit fly gik sent om aften. Jeg ankom (tidlig!) morgen i Malaysia, og tog lyntoget ind til byen, hvor Jakob og jeg havde booket en enkel overnatning på hotellet ”Capri Fraser”. Jeg havde godt set på booking.com at det var et lækkert hotel, men jeg blev virkelig overrasket over hvor lækkert og luksuriøst det egentlig var. Derudover var servicen og personalet i top klasse, og det synes jeg personligt er vigtigt når man er ude og rejse! Som sagt ankom jeg meget tidlig morgen, kl. fire vel og mærke, og havde ikke regnet med at jeg ville få lov til at tjekke ind før indtjekningstidspunktet som var kl. 14. Jeg havde derfor lagt en plan om at stille min baggage og så tage ind til byen og få mig lidt mad. Personalet var simpelthen så søde og forstående for at jeg var meget træt eftersom jeg ikke havde fået sovet i 24 timer. Så de ville gøre deres bedste for at få vores værelse klar inden kl. 10, og det passede mig helt perfekt, for så kunne jeg nå at få mig en lur inden Jakob ankom (han fløj fra Danmark af).

Da jeg havde spist morgenmad på Starbucks, tog jeg op og trænede imens jeg ventede på værelset blev klar, og det passede helt perfekt. Efter en stille og rolig tur på løbebåndet og et langt varmt karbad, krøb jeg ind i sengen og tog en lur på lidt over 4 timer. Det var tiltrængt! Ved en halv fem tiden ankom Jakob til hotellet, og da han havde fået sig et bad, var vi klar til at smutte op på hotellets rooftop restaurant hvor vi fik lækkert mad og cocktails.

Vi sov begge to som en drøm, og vågnende derfor tidligt og var veludhvilet og klar til en lille omgang træning inden vi skulle have morgenmad og tjekke ud. Vi tog en taxa fra hotellet hen til det nye hotel som lå endnu tættere på byen. Det hed Swiss Garden, og var lige så lækkert som det første. Da vi havde fået tjekket ind, tog vi os en dukkert i poolen inden vi gjorde os klar til den helt store shoppings dag (det var jo lille juleaften). Vi startede fra bunden af og gik ellers bare op af gågaden hvor man kan finde storcentre som er lige så store som København. Det er så sindssygt! Folk som har været i KL ved hvad jeg snakker om ;-) Mit favorit center, må helt sikkert være Pavilion. Det er et eksklusivt stor center, med ALLE mærker, og jeg mener ALLE! Så selvom jeg som studerende ikke havde råd til det meste, er det hele følelsen af at gå derinde som jeg var kæmpe fan af. Efter mange (!) timers shopping, havde vi begge brug for en stor øl, så vi fandt en hyggelig bar hvor vi fik to store Hoegarden. Da vi havde været forbi hotellet og stille vores (eller mine) mange poser, og gjort os klar, tog vi igen ind til byen for at finde en lækker restaurant – vi havde begge lyst til sushi, og eftersom det var anden gang for mit vedkomne at være i KL, kendte jeg til det helt rigtige sted. Da vi havde spist os mætte i sushi, tog vi forbi Starbucks, hvor vi fik os en kaffe og et stykke kage, inden vi faldt omkuld efter mange timer på farten. Den 24 december, altså juleaften, startede godt ud med en lækker omgang træning, inden vi tog ind til byen for at få morgenmad og lave de sidste juleindkøb (til os selv – lol) Det var første gang jeg har været væk for min familie juleaften, og selvom jeg savnede dem, så må jeg indrømme at det var befriende at være foruden alt det jule kaos, som jeg personligt altid synes der er!

Vi havde booket bord på en meget fin restaurant. Nu hvor vi ikke skulle have flæskesteg og brune kartofler, kunne man lige så godt gå all in! Vi spiste på Fuego, som lå på 55. sal. Man sad ude på en stor terrasse hvor man ud over at have udsigt over hele KL, og så havde perfekt udsigt til the twin towers. Meget fortryllende! Maden var syd amerikansk, og vi fik den helt store jule menu, som bestod af en masse små lækre retter. Vi fik champagne, vin og cocktails til maden, og vi manglede absolut ingenting! Så hvis man en dag skal til KL, og leder efter en lækker restaurant (skal lige hilse og sige, at det ikke er så svært at finde i Malaysia) så vil jeg klart anbefale Fuego, dels på grund af maden, men også udsigten, atmosfæren og servicen. Vi sluttede juleaften af med at få en masse lækre cocktails på en hyggelig bar der lå lige ved siden af Petronas Towers. Jeg kunne ikke have ønsket mig en bedre juleaften.

Dagen efter havde vi begge to en smule ondt i håret, men vi havde heldigvis dagen inden pakket vores baggage, så vi skulle kun hoppe i vores rejsetøj og ned i en taxa og så til lufthaven hvor vi skulle med et fly til Bali.

Capri Fraser’s fitness – med udsigt over KL (så er det ikke helt så slemt at stå på løbebåndet)

Jeg har nævnt på bloggen, at kaffe er ikke noget man dyrker særlig meget af i Sri Lanka, og det eneste sted hvor man kan få noget som bare minder om en latte, er The Coffee Bean. Så at ankomme til et land hvor der ligger en Starbucks på hvert gadehjørne, er jo noget som en kaffe elsker som jeg er kæmpe fan af!

En lækker passion mojito på en hyggelig bar tæt på vores hotel

Iskold hvidvin og solnedgang på toppen af hotellet. Behøver jeg at sige at jeg savner denne udsigt?

Pool snacks aka. burger & pommes hører med når man er på ferie!

Private pools på toppen af hotellet – jeg mangede bare et glas champagne ;-)IMG_6305

Man har brug for en latte fra Starbucks når man skal shoppe – det er jo klart!IMG_6315

… Lige så vel har man brug for en øl når man er færdig med at shoppe!IMG_6319

Swiss-Garden Hotel & Residences pool område – top lækkert!IMG_6344

Aften dukkert i hotellets infinity pool…IMG_6359

Juleaften morgen løbetur – så var benene opvarmet til en dag med shopping og maven var klar til en masse lækker julemad!

Vores julemiddag på Fuego – desværre var der ikke særlig meget lys, så det her var det eneste “nogenlunde” billede jeg fik.